Gamification for the win bij Sika Belgium

Geïnspireerd door hun baseline “Building trust” trok Knowledge Klub naar chemiebedrijf Sika Belgium. De missie? Samen bouwen aan sterke verbindingen op de werkvloer.

De uitdaging

Sika Belgium zocht een betrouwbare en innovatieve manier om hun medewerkersbevraging te organiseren. Kaching, de geknipte klus voor Knowledge Klub! Onze Labs zijn ontworpen om spontane en nauwkeurige antwoorden van medewerkers te verzamelen en zijn nog eens fun ook.

De actie

Op een zonnige dag streken The Labs neer bij Sika Nazareth en Sika Drongen.

Geen lange vragenlijst met pen en papier, maar wel een gamified vragenspel dat de uitdagingen en sterke punten van een organisatie aan het licht kan brengen. Extra troef? We doen dit altijd in de taal waar de medewerkers het meest vertrouwd mee zijn: voor Sika waren dat Nederlands en Frans.

Het resultaat

De resultaten van de bevraging werden in een uitgebreid rapport gegoten waar we ons samen met de klant in verdiepen. Samen met hen analyseren we hoe het nu werkelijk zit met het werkgeluk, het engagement en de betrokkenheid van de medewerkers. De verbeterpunten gieten we in een actieplan en de sterke punten zetten we op een positieve manier in de verf.

We kunnen alvast verklappen dat er op de vertrouwensparameter, die Sika zo hoog in het vaandel draagt, goed gescoord werd. 😉

The Labs werden enthousiast onthaald door onze medewerkers. Het hoge aantal deelnemers was hiervan het bewijs.