Enthousiaste medewerkers en een lage deelnamedrempel dankzij een gamified bevragingsmethode

Hoera, medewerkersbevragingen! Voor jou, als HR-professional, een superspannend topic. En bij Knowledge Klub ook een echte passie. 😊 Maar wist je dat een heleboel medewerkers het als een tijdrovende of zelf onbelangrijke opdracht zien?

Hoog tijd voor een medewerkersbevraging waar de hele organisatie met goesting naartoe komt. Zodat jouw organisatie de inzichten kan verkrijgen die ze nodig heeft om te groeien en te floreren.

Hoe? Met een belevingsgerichte bevragingsmethode, natuurlijk

Wat is dàt, een belevingsgerichte bevragingsmethode?!​

Een belevingsgerichte aanpak gooit de vertrouwde methode met pen en papier overboord.
En een complex softwareprogramma waarin je medewerker multiple choice vragen moet doorploegen en Likertschalen beklimmen? Neen, dat is ook niet aan de orde.

Bij Knowledge Klub ontwikkelden we The Labs: een mobiele, psychosociale risicoanalyse – vermomd als game en verpakt in drie experiences.

Dat het leuk is, merk je meteen. Maar dat het ook volledig wetenschappelijk onderbouwd is? Dàt leggen we je graag uit:

  • Ontwikkeld in samenwerking met de universiteit van Hasselt.
  • Steunt op de principes van gamification – een bewezen methode die spelelementen toepast om motivatie en betrokkenheid te vergroten.
  • Getest door toonaangevende organisaties zoals Aluminium Duffel, Integro en Ghistelinck – met een gemiddelde responsgraad van 80%.

Na veel onderzoek en vakkundig testen weten we ‘t het zeker: belevingsgericht werken is hét geheime wapen om de responsgraad van je medewerkersbevraging een boost te geven.