De KBVB speelt kort op de bal met the Labs

De uitdaging

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) wou de werkbeleving van hun medewerkers nóg beter maken. Wat de KBVB héél goed begrepen heeft: dat je pas gerichte acties kunt ondernemen als je weet wat er écht leeft binnen het team. 😊 De organisatie zocht dus niet alleen een manier om de waarheid te achterhalen, maar verlangde ook naar een frisse, vernieuwende aanpak.

De actie

Die originele aanpak die the truth and nothing but the truth bovenhaalt? Die vonden ze bij Knowledge Klub! Onze mobiele, belevingsgerichte Labs reden enthousiast naar de KBVB.

 

De medewerkers doorliepen een complete psychosociale risicoanalyse in een driedelige game-ervaring. In the Labs wordt elke vragenbank opgesplitst in 3 delen met elk een eigen thema. Iedere vraag verschijnt op een groot beeldscherm, en via bokshandschoenen en drukknoppen selecteert de medewerker het juiste antwoord. 

"Dankzij de belevingsgerichte aanpak vulde 88% van de medewerkers de bevraging in."

Dat is niet alleen leuk om te doen, maar zorgt er ook voor dat elke medewerker de bevraging doorloopt in een gestandaardiseerde setting. Zo’n gecontroleerde omgeving maakt authentieke, spontane en oprechte antwoorden maximaal mogelijk. Er zit dus een flinke snuif behavioural science achter Knowledge Klub’s belevingsgerichte aanpak.

Het resultaat

Een responsgraad van 88% en zéér enthousiaste medewerkers. Iedereen die het Lab zag staan, wilde er meteen inspringen. Na de bevraging gingen we met de HR-verantwoordelijken van de KBVB in gesprek om de enquêteresultaten om te zetten in werkbare actiepunten.