Authentieke medewerkersfeedback bij Makro

De uitdaging

Het management van het Makro-filiaal in Eke wilde écht begrijpen hoe hun medewerkers hun werk beleven. Een medewerkersbevraging organiseren is een prima manier om dat te achterhalen. Maar… wat als de antwoorden niet spontaan of eerlijk zijn? Dan kun je er net zo goed niet aan beginnen. 😉

De uitdaging was duidelijk:

  • Een veilige omgeving creëren waarin medewerkers zich vrij voelen om te zeggen waar het op staat.
  • Alle 200 medewerkers effectief bereiken én motiveren om hun ervaringen te delen.

De aanpak

We parkeerden The Labs van Knowledge Klub drie dagen aan het Makro-filiaal in Eke. En om elke medewerker – ongeacht hun shift of drukke agenda – de kans te geven deel te nemen, stelden we slimme tijdslots op tussen 8u en 19u.

Maar hoe trek je medewerkers écht over de streep?
Met een doordacht communicatiepakket:

  • Onze affiches, flyers en persoonlijke uitnodigingen maakten medewerkers nieuwsgierig en enthousiast.
  • De steun van de afdelingschefs bleek onmisbaar om iedereen betrokken te krijgen.

Nieuwsgierigheid opwekken was key. En dat lukte!

"Bij Makro zorgde Knowledge Klub voor een veilige bevragingsomgeving waarin medewerkers écht durfden te spreken. Het resultaat? Een opkomst van 80%!"

Het resultaat

Een responsgraad om U tegen te zeggen: 80% deelname! De medewerkers waren enthousiast en verrast. En het beste? Een heleboel échte, authentieke, waardevolle inzichten. Mission accomplished.

Een grondige analyse, in combinatie met onze benchmarkstudie rond werkbeleving, gaf het management van Makro in Eke een helder beeld van wat er leeft op de werkvloer. Zo konden ze gerichte acties ondernemen om van Makro een nog fijnere werkplek te maken.