Bevraging Astra Sweets smaakt naar meer

Wil je als Astra Sweets de betrokkenheid van je personeel aanpakken? Vraag het ze gewoon! Na een psychosociale risicoanalyse bleven medewerkers hongerig naar meer inzicht en actie. Met Knowledge Klub aan het roer, maakten we een zoete reis door The Labs voor een grensoverschrijdende bevraging, resulterend in waardevolle inzichten en een groeiend gevoel van vertrouwen en waardering bij alle medewerkers, in slechts één week tijd. Deze aanpak? Die smaakt naar meer!

De uitdaging

Enkele jaren geleden voerde snoepjesproducent Astra Sweets een psychosociale risicoanalyse uit. De bevraging liet de medewerkers echter achter met honger naar meer. Het personeel wilde graag de resultaten van de enquête zien en waren benieuwd naar mogelijke vervolgacties. Er was dus nood aan “Take two” met een fris en innovatief karakter.

De actie

Knowledge Klub nam de medewerkers via The Labs mee op reis naar een nog zoeter Astra. Geen saaie vragenlijsten, maar wel een originele en innovatieve bevraging, verspreid over vijf verschillende vestigingen in België, Nederland en Duitsland.

Onze bijdrage:

  • Snelle bevraging over de landsgrenzen heen
  • Aangepaste vragenlijst op maat van het bedrijf
  • Zoete storytelling
  • Een heldere rapportage met aanbevelingen
  • Transparante aanpak die medewerkers vertrouwen geeft

Het resultaat

Alle medewerkers werden binnen één week bevraagd, inclusief dag-, nacht- en weekendarbeiders in verschillende shifts.

De medewerkers vulden de vragenlijsten volledig en waarheidsgetrouw in, waardoor heel wat nieuwe informatie aan het licht kwam. De transparante aanpak en openheid over de resultaten zorgde voor vertrouwen bij de medewerkers. Ze voelden zich gehoord en geapprecieerd.

Deze aanpak smaakt naar meer!