85% responsgraad bij Incovo en Interza

De uitdaging

Interza en Incovo, twee afvalintercommunales in de Brusselse rand, werken nauw samen. Het welzijn van hun medewerkers is een belangrijke prioriteit, en een medewerkersbevraging was dé manier om te achterhalen wat er écht leeft op de werkvloer. Zo kunnen Incovo en Interza schoon schip maken en de juiste initiatieven lanceren.

Maar… in plaats van de traditionele ‘pen & papier’-enquête, zochten ze samen naar een vernieuwend, maar wetenschappelijk onderbouwd alternatief voor het verzamelen van eerlijke feedback.

De actie

Knowledge Klub bezocht Interza en Incovo in Vilvoorde en Zaventem. In totaal doorliepen 140 medewerkers het Lab!

Om iedere medewerker – van afvalophaler tot bediende – de kans te geven deel te nemen tijdens hun werkuren, kozen we een centrale locatie die makkelijk bereikbaar was voor iedereen. We zorgden er ook voor dat we aanwezig waren tijdens de vroege en late shiften, zodat niemand de kans miste om mee te doen.

"Knowledge Klub houdt rekening met de uurroosters van jouw medewerkers. Vroege, late of nachtshift? Iedereen krijg de kans om langs te komen."

Het resultaat

Dankzij Knowledge Klub’s belevingsgerichte bevragingsmethode, werd de personeelsenquête een bijzondere, impactvolle ervaring. Het resultaat? Een deelname van maar liefst 85%.

Bonus: authentieke antwoorden en geen sociaal wenselijke feedback meer. Echte inzichten, waarmee Incovo en Interza wel degelijk aan de slag konden.

En daarna?

Knowledge Klub maakte een grondige analyse van de bevragingsresultaten en legden zo Interza en Incovo’s werkpunten en sterke punten op tafel.

Op basis van onze expertise gaven we gerichte aanbevelingen, zodat beide organisaties meteen aan de slag konden om de werkbeleving van hun medewerkers naar een hoger niveau te tillen.